TEKSTDEALS, MAKKELIJK!

Veel bedrijven en organisaties worstelen met content. Ze hebben de tools om via hun eigen website en social media te communiceren, maar het bedenken en schrijven van onderwerpen is vaak een lastige en tijdrovende klus. Bovendien, in een tijd waarin élk woord telt, is het schrijven van goede doelgroepgerichte content belangrijker dan ooit. En dan moet het ook nog eens goed worden georganiseerd, zodat er een constante stroom van berichten ontstaat. 

Ik maak het je makkelijk met TEKSTDEALS. Een all-in-one-service die jouw organisatie het hele jaar door, met de minst mogelijke inspanning én tegen een vast tarief in de spotlights plaatst!

Hoe werkt het?

Je voegt een extra punt in jouw reguliere MT-vergadering toe. Hierin bepaal je de onderwerpen voor publiciteit. Je mailt de onderwerpen en relevante info naar mij. Ik interview de personen, schrijf de tekst voor op jouw eigen media (bijv. website) én korte teksten voor Facebook, Twitter, LinkedIn en andere social media. Je hoeft ze alleen nog maar te posten.

Vast tarief

Samen spreken we één maandtarief af. Dit is gebaseerd op het gemiddeld aantal teksten dat je per maand wilt laten schrijven. Bijvoorbeeld 3 tot 5 korte nieuwsberichten, plus social media-teksten. Soms meer, soms minder. Dan ligt het vaste maandtarief tussen € 450,00 en € 700,00. Daarvoor krijg je dus 3 tot 5 nieuwsitems (inclusief telefonische interviews en social media-posts) per maand!

TEKSTDEALS VOORBEELD

tekstdeals-round

Eén van mijn cliënten presteert fantastisch, maar successen kregen te weinig publiciteit. De medewerkers hebben de kennis en tools om berichten op web en social media te plaatsen, maar er was geen structuur om een constante berichtenstroom te garanderen. Bovendien zijn de medewerkers vaak te druk en is het niet hun vak om goede artikelen en posts te schrijven.

Stap één was: maak publiciteit een vast onderdeel van het reguliere tweewekelijkse MT-overleg. Aan het eind van dit overleg wordt aan elke deelnemer gevraagd welke bijzondere momenten de komende twee weken te verwachten zijn. Ter plekke wordt besloten welke onderwerpen nieuwswaardig zijn. Diezelfde dag krijg ik van mijn contactpersoon per mail een overzicht van de onderwerpen, een korte omschrijving en de contactgegevens van de personen die ik kan interviewen.

De dagen daarna bel en interview ik de personen en schrijf ik de nieuwsberichten voor op de website of andere eigen media van mijn cliënt. Per nieuwsbericht lever ik ook korte tekstregels aan die door de marketingmedewerkers op social media kunnen worden geplaatst. Letterlijk een kwestie van knippen en plakken. Het resultaat? Elke twee weken en dus het hele jaar door een constante stroom van professionele, doelgroepgerichte content. Voor een vast bedrag per maand.

TEKSTDEALS voor jouw bedrijf?