SEO: MEER DAN KEYWORDS JOUW TEKSTEN SEO-PROOF SEO VOORBEELD NODIG ME UIT

SEO GAAT OM RELEVANTIE

Laat je niet gek maken. Search engine optimization (SEO) is geen Ads-trucje meer om zoekmachines met keywordbommen of landingspagina's te manipuleren. Ja, zoekwoorden blijven belangrijk om online gevonden te worden. Maar Google en social media kijken vooral naar de relevantie van jouw content. Welke woorden beschrijven jouw business het best? Welke teksten gebruik je om jouw verhaal op een doelgroepgerichte én actieve manier via allerlei media met jouw publiek te delen?

Het woord is écht belangrijker dan ooit. Als SEO-tekstschrijver zorg ik natuurlijk dat jouw keywords op de juiste plekken goed vertegenwoordigd zijn, zodat je gevonden wordt. Maar belangrijker: ik zorg ervoor dat jouw teksten op elke pagina en in elke post relevant zijn. Geen woord is zomaar geschreven. Elk woord telt en jouw teksten doen ertoe. Juist dát is SEO. Geen truc, maar relevantie.

SEO en keywords

Keywords zijn de eerste stap. Met Google-tools én op basis van gezond verstand kiezen we samen de beste zoekwoorden voor jouw business. Daarna pas ik ze op de juiste plekken en op een gevarieerde manier in jouw teksten toe. Zodat je in de organische Google-zoekresultaten goed gevonden wordt.

SEO en content

Keywords geven jouw ranking de eerste boost. Maar daarna gaat het om content. Zoekmachines en social media worden steeds slimmer. Dus maak jouw teksten relevant. Hiermee kom je hoger in Google én houd je jouw bezoeker vast. Juist dit is mijn specialiteit: teksten met doelgroepgevoel. Élk woord telt!

SEO VOORBEELD

seo-tekstschrijver-round

Voor een cliënt heb ik de keywords en content geschreven die het bedrijf continu bovenaan de zoekresultaten plaatst. De informatie is concurrentiegevoelig, dus kan ik niet zeggen voor wie en hoe ik het precies heb aangepakt. Wel kan ik zeggen dat het niet alleen om keywords gaat. De keuze van zoekwoorden en metatags is weliswaar de basis voor ranking en het schrijven van content, maar de teksten én social media-posts duwen de sites van mijn cliënt uiteindelijk naar de top.

In algemene zin ligt de aanpak voor goede zoekresultaten voor de hand. Er zijn allerlei factoren zoals webdesign, (meta)tags, posts-frequentie, crosslinks etcetera die jouw zoekpositie beïnvloeden. Maar de belangrijkste vraag is: wat doet jouw organisatie precies, waarom en voor wie? Als je dit strategisch heel scherp stelt, en ik help je hiermee, dan volgt de rest vanzelf. Dan kunnen we samen de basis voor keywords en content bepalen, maken we het nieuws voor jouw doelgroep interessant en geven we jouw content de beste zoekpositie voor jouw publiek.

Ik heb de ervaring om de juiste SEO-strategie voor jouw organisatie te kiezen én het schrijftalent om woorden in daden om te zetten. Daarnaast bied ik je TEKSTDEALS: een all-in-one-pakket voor een regelmatige stroom van teksten op jouw website en social media voor een vast maandtarief.

SEO voor jouw bedrijf?