Tekstschrijver Eindhoven| Copywriter | Merkpositionering
RAAK!
We lezen niet minder. We lezen juist meer. Maar wel steeds kortere teksten. Je hebt dus maar weinig tijd om te scoren. Daarom moet elk woord raak zijn. En daarom heb jij een tekstschrijver nodig die elk woord in jouw verhaal relevant maakt.
Ik ben er voor bedrijven die de beste woorden zoeken om hun doelgroep te raken. Dat is mijn specialiteit. Het doelgroepgevoel: weten wat jouw klant beweegt. Zo schrijf ik jouw teksten. Slogan, website, campagne, persbericht, artikel, script, column of blog. Relevant. En altijd raak.
Mijn specialismen en klanten? Check PORTFOLIO
All-in-one-pakket voor teksten op jouw website en social media? Ga naar TEKSTDEALS
SEO? Ga naar SEO-TEKSTSCHRIJVER
Tekstschrijver | Copywriter Waalre Eindhoven Brainport Brabant
DOELGROEPGEVOEL
Iedereen kan schrijven. Maar commercieel doelgroepgericht schrijven is een vak apart. Daar is schrijftalent voor nodig én de kennis en ervaring om te doorgronden wat een doelgroep beweegt. Vanuit dit doelgroepgevoel ontwikkel ik creatieve concepten en schrijf ik teksten voor print, web & socials. Maar ook bijvoorbeeld columns, speeches, blogs, scripts voor commercials en bedrijfsfilms en artikelen voor en over boeiende mensen, ondernemingen en ontwikkelingen. Als je weet wat een doelgroep wil komt de boodschap tien keer beter aan.
Short copy
Kort als het moet. Slogans, SEO, advertenties, social media, nieuws, persberichten, blogs, scripts, columns en websites. Vaak is kort kort genoeg. Maar élk woord telt!
Long copy
Lang als het mag. Verdieping is goed als mensen méér willen weten. Artikelen, redactioneel, journalistiek, position papers, lobby, websites. Lang is nog láng niet uit.
Concept
Creatieve ideeën voor campagnes, storytelling, reclame en PR. Maar soms ook een blik van buiten die een nieuw business model oplevert. Echt, het gebeurt. Zie portfolio.
SEO & Socials
Veel gedoe over SEO en social media. Keywords zijn belangrijk, dus zijn mijn teksten SEO-proof. Maar jouw content moet vooral relevant zijn. Het woord is belangrijker dan ooit.
Cliënten: Bakker Magnetics (magnetic engineering & productie) | Fontys (onderwijs en vitaliteit) | VNO-NCW Brabant-Zeeland (werkgeversorganisatie) | Malmberg (uitgeverij onderwijsmethodes) | HOMIJ (technische installaties) | Partnertec (SMT machines & consumables) | CQM (consultants quantitative methods) | Moeskops' Bouwbedrijf (bouw & ontwikkeling) | Alligator Plastics (kunststof spuitgietbedrijf) |Construction Media (audiovisuele cursussen bouw) | Bart & Partners (Oracle Hyperion EPM specialist) | LemonForce (low code integreren) | ECHT Marketingcommunicatie en andere bedrijven en organisaties.
PORTFOLIO
Hieronder enkele recente projecten. Meer zien? Click button.
WAT KLANTEN ZEGGEN
“Het is prettig (samen)werken met Paul. Hij weet onze ingewikkelde dienstverlening altijd te vertalen naar begrijpelijke en aantrekkelijk leesbare teksten. Ontzettend knap hoe hij telkens weer de essentie weet te pakken, zonder overbodige franje maar mét oog voor het commercieel belang. Wij zijn ontzettend blij met deze ‘tolk’ voor verschillende van onze uitingen, van website tot relatiemagazine… Paul zegt wat wij bedoelen!”
Karlijn Creemers – CQM“Paul is een fantastische tekstschrijver, met vaak ‘first time right’ teksten. Dat komt omdat hij met een gezonde dosis cynisme naar je vraag of opdracht kijkt. Pas als die helder is, ontdaan van alle franje en sterk qua boodschap, gaat Paul aan de slag. En dat is nu precies waarom ik hem zo waardeer en wil ‘hebben’ voor belangrijke teksten. Gesprekken met hem brengen me altijd dichter bij de kern. En zoals Paul zegt ‘we hebben maar weinig tijd om te scoren, dus elk woord moet raak zijn’. Als je een positief kritische tekstschrijver zoekt, dan kan ik Paul van ganser harte aanbevelen.”
Monica Keunen – Zelv executive programs“De afgelopen jaren heb ik veel projecten met Paul gerealiseerd. Hij kent het belang van een goede analyse alvorens aan creatie te beginnen. Met Paul als sparring partner kenden we samen veel van die eureka momenten. Ik kan hem typeren als een sterk analyticus met strategisch inzicht, zonder moeilijke theorieën. Voeten op de grond. Een uitstekende copywriter die niet denkt in tekst maar juist in de kern van de boodschap of het verhaal.”
Arno Verhoeven – Beachhead“Flexibel en betrouwbaar zijn begrippen die bij Paul passen. Je kunt er altijd van op aan dat hij zijn afspraken nakomt! En als het nodig is, weet hij altijd een gaatje in zijn agenda te vinden. Paul gaat grondig te werk. Hij stelt de juiste vragen en wil de tekst en de doelgroep kunnen begrijpen. En zet daarmee de lezer centraal. Schrijven is ook de kunst van het weglaten, maar wel het juiste weglaten. Daar heeft hij een goed oog voor!”
Mirjam Bouman – Malmberg“Paul is een vakman met een goede pen, analytisch uitstekend en altijd in staat om de kern van de discussie te pakken te krijgen.”
Jan van Mourik – VNO-NCW Brabant Zeeland“Paul heeft bewezen zich snel en goed in te kunnen leven in onze business en onze omgeving. Onze bedrijfscultuur en identiteit voelt hij feilloos aan en deze vormen steeds het uitgangspunt voor de teksten die Paul voor ons schrijft. Aan een kort interview en enkele steekwoorden heeft hij dan ook voldoende input om zowel de inhoud als de toonzetting van onze boodschap perfect weg te zetten. Wij werken daarom graag en al geruime tijd samen met Paul.”
Alfred van der Sanden – Moeskops’ Bouwbedrijf