Client
Klant: Moeskops’ Bouwbedrijf
Markt: bouw
Werk: keynotes
Moeskops’ Bouwbedrijf is een middelgrote aannemer/projectontwikkelaar met veel aandacht voor kwaliteit en teamwork. Ik schrijf de halfjaarlijkse keynotes van de directie aan medewerkers. Moeskops’ is een prachtig familiebedrijf en een van mijn oudste en leukste opdrachtgevers.
Intro keynote zomer 2024
Waarde
Het was een prachtig jubileumjaar. Samen vierden we dat we honderd jaar zijn geworden. Nu is het tijd om te kijken hoe we de volgende honderd jaar gaan invullen. En ook dat doen we samen. Eén gezamenlijke toekomst, die met één woord begint: waarde.
Verschillende festiviteiten, workshops voor klanten, het grote feest in mei en een kunstwerk van het personeel. Het hele jubileumjaar was één groot hoogtepunt. Maar wat er misschien wel het meest bovenuit sprong waren de giften aan goede doelen. Jullie kozen er drie die ons na aan het hart liggen: het Ronald McDonald Huis in Veldhoven, de WensAmbulance Brabant en het Radboud Oncologie Fonds, waarmee jullie de behandeling van een van de kinderen van onze collega ondersteunen. Een hartverwarmend gebaar, dat past bij de band die wij als Moeskoppers met elkaar hebben.
Toegevoegde waarde
Nu de confetti is gedaald is het tijd om te kijken hoe wij de volgende honderd jaar willen ingaan. De wereld verandert sneller dan ooit. Dus moeten wij de blik op de toekomst blijven richten en blijven anticiperen om met de veranderingen om te kunnen gaan. En dan springt het woord ‘waarde’ eruit. Moeskops’ is de afgelopen eeuw namelijk niet groot geworden door capaciteitsaanbieder te zijn. Wij zijn juist een bedrijf dat toegevoegde waarde levert. Méér doen. Het beter doen. Samen doen. Daar ligt onze kracht. Dus blijft onze belangrijkste opdracht om zo veel volume en omzet te draaien dat wij in staat zijn om die toegevoegde waarde te leveren. Daarom blijven wij ons richten op de markten waarin we sterk zijn en werken waarin we onze kwaliteiten kunnen laten zien.
(…)