SEO GAAT OM RELEVANTIE

Laat u niet gek maken. Search engine optimization (SEO) is geen Adwords-trucje meer om zoekmachines met keywordbommen of landingspagina's te manipuleren. Ja, zoekwoorden blijven belangrijk om online gevonden te worden. Maar Google en social media kijken vooral naar de relevantie van uw content. Welke woorden beschrijven uw business het best? Welke teksten gebruikt u om uw verhaal op een doelgroepgerichte én actieve manier via allerlei media met uw publiek te delen?

Het woord is écht belangrijker dan ooit. Als SEO-tekstschrijver zorg ik natuurlijk dat uw keywords op de juiste plekken goed vertegenwoordigd zijn, zodat u gevonden wordt. Maar belangrijker: ik zorg ervoor dat uw teksten op elke pagina en in elke post relevant zijn. Geen woord is zomaar geschreven. Elk woord telt en uw teksten doen ertoe. Juist dát is SEO. Geen truc, maar relevantie.

SEO en keywords

Keywords zijn de eerste stap. Met Google-tools én op basis van gezond verstand stel ik de beste zoekwoorden voor uw business voor. Daarna pas ik ze op de juiste plekken en op een gevarieerde manier in uw teksten toe. Zodat u in de organische, dus niet-betaalde zoekresultaten in Google goed gevonden wordt.

SEO en content

Keywords geven uw ranking de eerste boost. Maar daarna gaat het om content. Zoekmachines en social media worden steeds slimmer. Dus maak uw teksten relevant. Hiermee komt u hoger in Google én houdt u uw bezoeker vast. Juist dit is mijn specialiteit: teksten met doelgroepgevoel. Élk woord telt!

SEO VOORBEELD

seo-tekstschrijver-round

Voor een cliënt heb ik de keywords en content geschreven die het bedrijf continu bovenaan de zoekresultaten plaatst. De informatie is concurrentiegevoelig, dus kan ik niet zeggen voor wie en hoe ik het precies heb aangepakt. Wel kan ik zeggen dat het niet alleen om keywords gaat. De keuze van zoekwoorden en metatags is weliswaar de basis voor ranking en het schrijven van content, maar de teksten én social media-posts duwen de sites van mijn cliënt uiteindelijk naar de top.

In algemene zin ligt de aanpak voor goede zoekresultaten voor de hand. Er zijn allerlei factoren zoals webdesign, (meta)tags, posts-frequentie, crosslinks etcetera die uw zoekpositie beïnvloeden. Maar de belangrijkste vraag is: wat doet u precies, waarom en voor wie? Als u dit strategisch heel scherp stelt, en ik help u hiermee, dan volgt de rest vanzelf. Dan kunnen we samen de basis voor keywords en content bepalen, maken we uw nieuws voor uw doelgroep interessant en geven we uw content de beste zoekpositie voor uw publiek.

Ik heb de ervaring om de juiste SEO-strategie voor uw bedrijf te kiezen én het schrijftalent om woorden in daden om te zetten. Daarnaast bied ik u TEKSTDEALS: een all-in-one-pakket voor een regelmatige stroom van teksten op uw website en social media voor een vast maandtarief.

SEO voor úw bedrijf?