Een van de grootste valkuilen voor tekstschrijvers is om straattaal te gebruiken. Je kent het wel: de klant wil een jong publiek bereiken en wil hen in hun taal aanspreken. De copywriter, die zelf geen 15 meer is, gebruikt dan woorden zoals cool, gaaf, vet of vet cool. En slaat hiermee meteen de plank mis. Jongeren vinden de campagne absoluut niet vet, cool of gaaf omdat zij inmiddels heel andere woorden onder elkaar gebruiken.

Telfort doet dit goed in hun commercials, omdat zij acteur Patrick Stoof op een onhandige manier trendy woorden laten uitspreken. Dit past bij de Telfort-commercials. Iedereen ziet dat Stoof een vergeefse poging doet om trendy te zijn, en dat dit niet lukt. Dus goed gedaan. Maar als je écht trendy wilt gaan is er maar één advies: vraag aan je zoon, dochter, neefje, nichtje, buurjongen of buurmeisje wat de apps en woorden zijn die hen écht bezighouden. Dan krijg je de juiste woorden.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *